Terwijl velen heerlijk op hun stretcher liggen te luisteren naar het kabbelen van de zee, wordt er op andere plekken keihard gewerkt. Vele medewerkers moeten in de vakantietijd een stapje harder lopen om mensen te vervangen. Zoveel mensen, zoveel bedrijven, zoveel gewoontes. Soms gaat er weleens iets niet zoals het hoort. Dan wordt er te weinig aandacht besteedt aan het een en misschien teveel aandacht aan het ander. Dat is niet erg. We zijn allemaal mensen en we maken allemaal weleens een fout. Door te blijven communiceren met elkaar kun je zaken uitpraten zodat het in de toekomst niet meer zal voorkomen. Natuurlijk moet er dan wel gelegenheid zijn om erover te praten, aan eenrichtingsverkeer heeft niemand wat. In de schoonmaakbranche is het gebruikelijk om vaste mensen op vaste bedrijven schoon te laten maken. Dit voorkomt klachten. In de vakantieperiode kan het weleens voorkomen dat een vervanger anders werkt dan de vaste medewerker. De klant kan dan aangeven in het logboek hoe het anders moet en de schoonmaker kan het meteen oppakken. Immers, het logboek is ervoor om zaken aan te geven waar niet of minder goed schoongemaakt wordt, zodat dit opgelost kan worden. Niemand heeft er iets aan om frustraties op te kroppen. Gooi het eruit, speel open kaart met elkaar en vraag gerust om raad of om extra hulp als je als bedrijf met een niet alledaags schoonmaakprobleem zit. Daar zijn we ook voor. Als een bedrijf bijvoorbeeld met een vlag vol vlekken zit en niet weet hoe deze schoongemaakt dient te worden, dan helpen we graag. Niet alleen met advies, ook kunnen we de vlag reinigen zodat het licht gekleurde om het logo heen weer stralend wit wordt.