Hip is een woord dat niet meer in is, maar toch weet iedereen dan meteen wat je bedoelt. Heeft het schoonmaken ooit de status van retro bereikt? Het is de vraag. Vooral ook hip op Instagram, waar de meest prachtige plaatjes gedeeld worden van blinkende interieurs. Kookblogs staan meestal op de eerste plek, maar de schoonmaakblogs en -foto’s zijn een goeie tweede. Met de reizigersblogs was het even wat minder de afgelopen tijd wegens corona. Mensen deelden oudere foto’s van trips zolang ze nog niet konden reizen, maar zodra het eerste vliegtuig weer vloog werd er weer druk gepost. Mooie foto’s van verre landen zijn aangenaam om naar te kijken, foto’s van eten ook als het er smakelijk uitziet. En dan hebben we het niet over een schaal met fruit zoals citroenen. De citroen op zich is wel weer hip gemaakt door de kledingindustrie die ineens allerlei fruit op t-shirts ging drukken. Maar…fruit is weer uit. Althans, bij de kledingindustrie. In de schoonmaakbranche is de citroen een veelgebruikt product om te ontvetten en om er een magnetron mee te reinigen. Bij foodlovers is het ook een zeer gewild product om b.v. een salade en vis mee aan te kleden. Het schijnt nog een vak apart te zijn, om eten mooi te fotograferen. Als ik een kiekje maak dan is het vlak voordat we de maaltijd gaan eten en dan zie je nog weleens de damp ervan afkomen. Dat staat natuurlijk minder fraai. Echte foodlovers laten het daarom ook koud worden. Alles voor een goeie foto. Maar ja, hoe kun je nu een zwabber een beetje leuk in beeld brengen… Dat zijn zo van die wereldvragen. Het is heel simpel: maak eerst het huis, kantoor of magazijn brandschoon en zet er daarna iemand neer die met een gloednieuwe mop druk aan het schoonmaken is. Een schone ruimte schoonmaken is misschien een overbodige bezigheid maar het levert wel ontzettend goeie foto’s op. Nu nog een fotomodel scoren. Het liefst een hip iemand die weet hoe hij of zij een mop op een beetje sierlijke manier kan vasthouden maar dan toch met dat vleugje charme van “dat doe ik elke dag”. Aanmelden kan via het contactformulier, wij hebben de schoonmaakspullen. 🙂