Als de schoonmakers van Facilitaire Diensten Weesp geweest zijn dan ruikt het weer heerlijk fris en is alles weer netjes schoongemaakt. Wij vinden dat vanzelfsprekend en onze klanten ook. Schoonmaak op maat is onze specialiteit, daarom hebben we ook voor elke klant een aparte schoonmaakofferte opgesteld waarin precies beschreven wordt wat het werkprogramma inhoudt. Geen gebouw is hetzelfde en geen klant is hetzelfde. Sommige klanten willen dat er vaker schoongemaakt wordt en sommige klanten vinden het voldoende als er zo af en toe een grondige schoonmaak is en houden zelf het toilet elke dag bij. Juist omdat geen klant hetzelfde is, wordt er, voordat er met de schoonmaakwerkzaamheden gestart wordt, eerst overlegd met de klant welke werkzaamheden FDW precies gaat verrichten. Hoe meer er schoongemaakt wordt, hoe hoger de kosten en sommige bedrijven werken nu eenmaal met een vast budget. Hierdoor kan het ook zijn dat uit kostenbesparende overwegingen er afgesproken wordt om bepaalde werkzaamheden niet te doen of dat er afgesproken wordt om bepaalde ruimtes niet schoon te maken. Als er dan na verloop van tijd een ander personeelslid belast wordt met facilitair beheer, dan kan het zijn dat die medewerker er met een andere frisse blik tegenaan kijkt en vindt dat er bepaalde werkzaamheden die niet in de offerte stonden toch gedaan moeten worden. Meestal wordt dan eerst contact opgenomen met het schoonmaakbedrijf om te vragen of er een bepaalde ruimte of een bepaalde klus kan worden meegenomen in de schoonmaakroutine. Juist omdat er een nieuwe medewerker is die waarschijnlijk de offerte en het werkprogramma niet kent, trachten we, zodra we hiervan op de hoogte zijn dat er een nieuwe facilitair beheerder is, een afspraak te maken om in een persoonlijk gesprek eventuele andere (extra) werkzaamheden te bespreken. We zijn pas tevreden als de klant dat ook is!