Bezorgers zijn vooral in deze maand superdruk om iedereen het pakje te bezorgen dat men besteld heeft. Toch wil een foutje er weleens insluipen. En dan in de vorm van dat jouw pakje niet bezorgd wordt. Of het wordt bij de buren bezorgd en je hebt geen melding ervan gekregen. Dan ga je oeverloos met een chatbot zitten bakkeleien teneinde jouw pakje te bemachtigen. Laatst moest ik ook weer zoveel tijd verdoen omdat de chatbot niet begreep wat ik wilde. Nou gewoon, mijn pakje! Dus maar gebeld naar de klantenservice. Dat woord service kunnen vele bedrijven inmiddels weglaten. Want nadat ik 35 minuten in de wacht had gestaan had ik eindelijk een echt mens aan de lijn. En ze leefde mee. “Heel vervelend voor u” zei ze. Na lang uitzoekwerk kwam ze erachter dat er twee barcodes verwisseld waren. Ze zou het gelijk in het systeem in orde maken. Dat is nu drie weken geleden en ik wacht nog op het pakje. Of het pakje dat volgens de barcode toch echt geleverd was in de brievenbus, maar ik het toch echt niet gekregen heb. Omdat ik een soort van “pakjesmoe” geworden was, besloot ik om maar een rondje winkels te doen en daar te kopen wat ik op dat moment nodig had. Niet alleen voor de decembermaand, maar ook alvast voor wat verjaardagen van mensen in januari en februari. Hoe ik ook mijn best deed, ik kon het niet echt vinden in de winkels. Uiteindelijk zag ik een cadeauwaardig artikel in de etalage. Toen ik de winkel binnenstapte en vroeg naar dat artikel werd me verteld dat er geen voorraad meer was in de winkel en dat ik het maar online moest bestellen. Aaaargggh! Soms lijkt het allemaal wel een klucht. Inmiddels heb ik besloten dat ik de meesten maar een cadeaubon geef. Hopelijk kunnen de jarigen wel in de winkels vinden wat ik niet kon vinden… 😉