Het is je vast ter ore gekomen dat een bekende BN’er die een huis had gekocht niet blij was. Wel met het huis maar niet met het gedrag en de actie van een glazenwasser. De glazenwasser lapte niet alleen de ramen van het huis. Hij lapte ook de fatsoensregels aan zijn laars toen hij zich open en bloot in een Facebookgroep laatdunkend uitliet over de BN’er. Het is lastig om hierover geen waardeoordeel te geven, maar aan de andere kant, deze glazenwasser heeft zich door dezelfde social media onmetelijk beroemd gemaakt. Of was het woord niet beroemd maar berucht… Hoe dan ook, soms gooi je je eigen glazen in en dat deed deze glazenwasser. Je kunt van je personeel verwachten dat ze zich professioneel gedragen. Natuurlijk zie je van ook alles als je in het schoonmaakvak werkt. Dat is alleen maar logisch. Als alles helemaal blinkend schoon was dan zou de opdrachtgever geen schoonmaker nodig hebben. Het gezegde: “niet l*llen maar poetsen” is nog steeds van toepassing. Het mooie van het vak is dat je alles onder jouw handen ziet opknappen. Een glazenwasser haalt de spinnenwebdraden weg en trekt streeploos alle ramen blinkend schoon en zorgt hiermee voor voldoening bij zowel zichzelf als bij de klant. Net zoals een schoonmaker die tevreden naar een gepoetste ruimte kan kijken die weer lekker fris ruikt. De woorden voldoening en tevreden zijn van cruciaal belang. Als je dit niet zo voelt dan zit je in het verkeerde vak en dan wordt het tijd om ander werk te gaan zoeken. Goede schoonmaak én goed gedrag maakt wel degelijk het verschil. Als je in de supermarkt de keuze hebt tussen een vrolijk lachende kassière of een chagrijnig uitziend persoon dan kiest 99,99% toch voor die ene. Goede en betrouwbare medewerkers maken zeer zeker het verschil.