We zien alles. Nou ja, bijna alles. Een mens is ook maar een mens. We proberen alles te zien en we streven ernaar om een ruimte zo schoon mogelijk achter te laten. In deze tijd van mobieltjes die van alles kunnen, is het een handig hulpmiddel. Juist ook om alles te zien. Je kunt foto’s maken van een object, uitvergroten en zien of er niet nog een klein vlekje zit dat hoognodig weggepoetst moet worden. Ook kun je het mobieltje gebruiken als zaklamp om er een lichtje bij te schijnen en uiteraard kun je het gebruiken als bewijsmiddel. Foto’s vóór en na de schoonmaak zijn altijd leuk om te laten zien, zeker als een ruimte heel erg vervuild was en het daarna weer blinkt en glimt. Toch komt dat niet zo vaak voor omdat we nu eenmaal vaste klanten hebben die graag willen dat hun ruimte er altijd goed uitziet. Sommige huisvrouwen zouden zeggen: “dat doe ik niet, want dat is dubbel werk, het is al schoon”. Een professionele schoonmaker ziet altijd wel een vuiltje of een dingetje. Ook weten ze dat sommige stofdeeltjes onzichtbaar lijken, totdat het op die plek ineens gaat plakken als je het niet regelmatig schoonmaakt. Het oog van de meester wordt het weleens genoemd. De een heeft oog voor de natuur, een ander heeft oog voor dieren, de volgende heeft oog voor besparingen, een goeie schoonmaker heeft oog voor detail en als je net verliefd bent heb je alleen nog maar oog voor elkaar. 😉 Ogen zijn heel belangrijk voor een schoonmaker net zoals een goed gehoor. Het is belangrijk om precies te weten wat een opdrachtgever wil. Zolang je beiden naar tevredenheid een werkprogramma samenstelt en deze ook opvolgt dan is er sprake van een goeie samenwerking tussen uitvoerder en opdrachtgever. En dat zien we graag.