Wat vinden de meeste Nederlanders belangrijk en waar wordt het meeste over gepraat? Juist, het weer. De weersverwachting wordt nauwlettend in de gaten gehouden en dat is geen overbodige luxe in dit land waar het weer elk moment van de dag zomaar anders kan zijn. Vooral bij interessant weer worden de weerberichten extra in de gaten gehouden. Onlangs was het weer zover: zon, regen, wind en onweer op dezelfde dag en waar krijg je dan vaak mee te maken: blikseminslag. De ontlading van de natuur is prachtig, maar met plaats en timing houdt de natuur geen rekening, dus dan kan het weleens voorkomen dat de bliksem op een plek inslaat waar je het nu net niet kunt gebruiken, zoals bij de bovenleiding van een trein, waardoor niet alleen het treinverkeer op het desbetreffende station plat ligt, maar ook de van- en naar-stations. Voor de reizigers die op dat moment in die trein zaten moet het ook een vreemde gewaarwording zijn geweest, aangezien de trein stil bleef staan en ze niet wisten hoe laat ze op het station aan zouden komen of tenminste “vrijgelaten” zouden worden. Als je van het Openbaar Vervoer afhankelijk bent, dan heeft dat OV best veel invloed op de rest van de processen. Als de werknemers niet naar het bedrijf kunnen komen dan is dat op zijn zachtst gezegd niet echt handig. Nu is er natuurlijk aan het natuurgeweld weinig te doen. In de winter krijgt het spoor te maken met sneeuw en ijzel, maar ook de andere weggebruikers ondervinden hier hinder van. Toch dient een (spoor)wegennet op allerlei typen weersomstandigheden voorbereid te zijn, aangezien we in dit land nogal eens variëren met het weer. Hoezeer je als individu ook je best probeert te doen om alles zo gestroomlijnd te laten verlopen, er zijn altijd wel omstandigheden waardoor het werk niet of nauwelijks doorgang kan vinden. De communicatie tussen medewerkers, bedrijf en klanten is hier van cruciaal belang. Als er begrip is voor de ontstane situatie kunnen alle partijen opgelucht ademhalen en een volgende keer weer met hernieuwde energie er tegenaan. Facilitaire Diensten Weesp is op de meeste weersomstandigheden voorbereid en heeft een 24-uursservice voor wat betreft allerlei calamiteiten. Zoals: mocht er ineens een heftige regenval zijn en uw magazijnpand bleek achteraf toch niet geheel en al waterdicht te zijn, dan helpen wij u graag om het overtollige water weg te krijgen of blijkt dat de huurder van uw pand met de noorderzon is vertrokken maar een ravage heeft achtergelaten, dan regelen wij de schoonmaak. Ook bij diverse ongelukjes op de werkvloer waarbij de vloer onherstelbaar lijkt te zijn aangetast kunnen we in vele gevallen wel wat betekenen. Eerst zien en dan geloven geldt voor de meeste mensen maar soms is het ongelukje dat in een klein hoekje zat een groot geluk geworden als blijkt dat de ruimte er achteraf stukken beter uitziet dan voor de calamiteit. Hoe heftig de weersomstandigheden ook zijn, Facilitaire Diensten Weesp kan uitkomst bieden. Mail naar info@fdweesp.nl of bel voor meer informatie naar 0294-266916. Dan kan een goeie bui regen zomaar bij jou een goeie bui opleveren.