In het Engels klinkt het lekker vlot: good vibes. Als dit vertaald wordt naar het Nederlands dan is de letterlijke vertaling: goed gevoel. De meeste mensen doen vaak dingen op het gevoel. Als iets “niet goed voelt” dan is er een onderbuikgevoel dat jou vertelt om het niet te doen. Good vibes heeft niet alleen met een goed gevoel te maken maar ook met een uitstraling. Je kunt van iemand met een goede uitstraling blij en/of vrolijk worden en als vanzelf leidt dat tot een goed gevoel. Als je het niet persoonlijk gaat bekijken maar bedrijfsmatig dan volstaat op de een of andere manier het woord gevoel minder. Good vibes is meestal wat algemener. In een bedrijf is de uitstraling belangrijk, maar ook de communicatie. Van collega tot collega en van medewerker naar klant en vice versa. Mailverkeer en telefonisch contact zijn heel belangrijk evenals live contact. Ook in deze coronatijd, waar we ruime afstand dienen te houden van elkaar, kunnen zeker nog wel de “good vibes” duidelijk overkomen. Aangezien we als bedrijf iedereen de juiste aandacht willen geven kan het weleens voor komen dat de telefoonbeantwoorder even aangezet wordt. Iedereen is er verzekerd van dat we zo snel mogelijk terugbellen als er een bericht ingesproken wordt. Mensen vragen weleens of wij als bedrijf een periode vakantie houden en telkens geven we als antwoord dat dat zeker niet het geval is. Ons bedrijf sluit niet want de schoonmaak gaat altijd door. Onze medewerkers genieten zeker wel van een welverdiende vakantie maar het werk wordt door vaste invallers overgenomen. Mochten er tijdelijk geen medewerkers in het pand aanwezig zijn, dan kunnen er extra werkzaamheden verricht worden die niet in het werkprogramma staan. Dit kan zeker overlegd worden, dus als er een vakantieperiode aan zit te komen, geef het even aan ons door. Een goede communicatie zorgt als vanzelf voor good vibes. ?