Als een bedrijf een belofte doet dan is het prettig als dat bedrijf het ook nakomt. Elk bedrijf heeft ook met andere bedrijven te maken, al is het maar om zo af en toe een bestelling te doen of gebruik te maken van een of andere dienstverlening. Bij onze vaste leveranciers gaat het meestal wel van een leien dakje. Zij weten wat we willen en wij weten dat zij dat weten en dat is makkelijk communiceren. Niet alleen qua levertijden en financiële afspraken maar ook dat je weet dat de goederen er ook echt zijn als je ze nodig hebt. Je hebt elkaar allemaal nodig en dat komt duidelijk tot uiting wanneer het ene bedrijf aan het andere bedrijf levert. Maar zo af en toe gaat er ook weleens iets mis. Als je een leuk presentje wilt regelen voor het personeel bijvoorbeeld. En juist dan is het fijn als het bedrijf dan ook op de afgesproken datum levert. Als er een leveringstermijn van twee weken staat dan is het jammer als je na vier weken nog een keer aan de bel moet trekken. Gelukkig houden we zelf meestal wel de vinger aan de pols en als het de tijd is waarop iets geleverd had moeten worden en het is er nog niet, dan gaan we bellen of mailen. Meestal geeft dat weinig resultaat en dat is jammer voor een dienstverlenend bedrijf. Helemaal nu allerlei webshops niet als paddenstoelen uit de grond schieten maar er een duidelijke overspoeling is van webshops. Dan is het toch heel knap als je precies die verkeerde webshop weet te kiezen die er te lang over doet om te leveren. Dat overkwam ons laatst. Als je dan belt waar de bestelling blijft en degene aan de telefoon weet niet precies hoe of wat dan is dat vervelend. Nog vervelender is het als “ze” jou gaan terugbellen. Want je weet niet wanneer! Dat kan wel over een jaar zijn… Maar goed, zover laten we het natuurlijk niet komen. Toch is het weer een leerschool om niet van tevoren het hele bedrag te betalen. Wettelijk gezien hoeft dit ook helemaal niet, maar sommige webshops vragen erom bij het aanvragen van een artikel. Als je niet gelijk afrekent, dan kun je ook geen bestelling plaatsen. Voortaan weten we: dan maar niet. Er zijn genoeg webshops die b.v. met Klarna werken, zodat je zeker weet dat je jouw goederen ontvangt en zo niet, dan hoef je ook niet te betalen. Gelukkig hebben we geen belofte gedaan aan het personeel dat ze een presentje krijgen, aangezien de Dag van de Schoonmaker weer snel voor de deur staat. Nu de bestelde presentjes nog. ?