Hoe vaak merk je zelf dat een winkel je aantrekt qua geur? Een bakkerij heeft hier een gigantisch voordeel natuurlijk. De mensen komen er automatisch op af. Denk maar eens aan de zacht-zoete geur van de bloemenkraam of de mierzoete aromatherapie van de stroopwafelkraam op de markt. Ook al vind je stroopwafels niet lekker of te zoet, de geur is goed. Bewust of onbewust houden we van lekkere geurtjes. Nare luchtjes zijn niet meer van deze tijd. Zo zijn er kledingwinkels die gebruik maken van aromatherapie en expres een goeie geur verspreiden zodat het winkelend publiek in de geurfuik terechtkomt. Omgekeerd gebeurt ook: een vieze lucht stoot af. Natuurlijk is geur heel persoonlijk en een ieder heeft een voorkeur voor wat lekker is of wat echt niet te harden is. Sommige mensen houden van de geur van het platteland terwijl anderen hier hun neus voor ophalen. Vooral als de boeren het land bemesten komt er een walm vanaf die de ene mens als gezonde lucht bestempelt en de ander irriteert. Het is ook maar net wat je gewend bent. Als je van kinds af aan al bijvoorbeeld met paarden in de weer bent, dan haal je echt je neus niet op om eens een keer een stal uit te mesten. De ene mens is soms gevoeliger voor sfeer of geluid en de ander weer wat bevattelijker voor luchtjes. Bij sommige bedrijven hangt er in bepaalde ruimtes een hardnekkig afstotelijke geur en dan vooral in de toiletruimtes. Het is een kwestie van goed schoonhouden, maar zodra de schoonmaker zijn werk gedaan heeft en er daarna ettelijke keren gebruik van het toilet wordt gemaakt, kunnen er toch weer snel nare geurtjes opduiken. Facilitaire Diensten Weesp heeft hiervoor een grondige oplossing. Nieuwsgierig geworden? App voor meer info naar 0640391506. We voorzien jouw bedrijfsruimte graag van een deskundig advies en brengen desgewenst een vrijblijvende offerte uit.